Vanlige spørsmål (FAQs)

Generelle spørsmål:

1. Hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke finner det jeg leter etter i nettbutikken?

Hvis du ikke fant det du søkte etter kan du lete i type/kategori eller bruke avansert søk. Du kan også sende en e-post til kundeservice eller kontakte oss på LiveChat. Vi vil mer enn gjerne hjelpe deg med å finne det du leter etter.

2. Hva slags betalingsmetoder aksepteres?

Vi aksepterer PayPal, kreditt/bank-kort, bankoverføring og Western Union.

3. Hvordan kan jeg sjekke status på bestillingen min?

Logg inn på mine sider. Der kan du spore bestillingen, finne svar på når du vil motta varene, om varene er sendt osv.

4. Hva med fraktkostnader og leveringstid?

Vennligst les vår leveringsinformasjon for flere detaljer vedrørende beregning av fraktkostnader. Vanligvis tar det 15-23 dager å lage en brudekjole, og 12-15 dager å lage andre kjoler regnet fra den dagen du bestiller. Leveringstiden varierer med valgt leveringsmetode. Ekspresslevering tar vanligvis 3-6 dager, standard levering tar gjerne 5-8 dager. Dess raskere du legger inn bestillingen dess raskere kan vi komme i gang med arbeidet. Velger du en hasteordre vil leveringstiden være avhengig av hva du har valgt.

5. Får jeg tilsendt samme kjole som avbildet?

Når vi mottar bestillingen din blir kjolen spesialtilpasset og sydd for hånd av profesjonelle skreddere. Alle mål, farger og spesielle ønsker er basert på det du har lagt inn i bestillingen, slik at resultatet blir nødvendigvis ikke 100% identisk med kjolen som er avbildet. (Grunnet ulike mål, størrelse, farge, værforhold osv.)

6. Hvordan er MissyDress annerledes enn andre nettbutikker?

MissyDress anskaffer sine vakre kjoler direkte fra produsent. Kjolene vi selger er av den samme høye kvalitet som du finner i tradisjonelle motesalonger og andre nettbutikker. Forskjellen er at vi ikke selger kjoler av dyre merker. Du får fortsatt en vakker kjole, men uten merkevareprisen.

7. Hvordan ferdigstille en bestilling

Er du fornøyd med varene du har lagt i handlekurven, går du videre til levering og betaling. Når betalingen er gjennomført er bestillingen sendt.

8. Etter at bestillingen er lagt inn, når mottar jeg varene?

Når vi har sendt varene vil du motta en e-post med sporingsnummer. Du kan følge forsendelsen fra speditørens nettside. Når du legger inn en bestilling vil du få en estimert leveringsdato.

9. Hvorfor er prisene deres så lave ?

Først og fremst har vi en lavere kalkyle enn en vanlig butikk. Vi har ikke de samme utgiftene med husleie og ansatte, disse innsparingene kommer kunden til gode. I tillegg er vi en profesjonell produsent av brudekjoler, vi er ingen forhandler for et spesielt merke eller produsent – du bestiller direkte fra produsenten.

10. Hva slags returordninger har dere?

Vi garanterer høy kvalitet på alle våre kjoler. Dersom kvaliteten er dårlig kan kjolen returneres. Vi aksepteres ikke retur på skreddersydde kjoler. Alle salg er endelige og kan ikke kanselleres når bestillingen er lagt inn og godkjent. Vennligst vær helt sikker på at valgt modell, størrelse, farge og andre spesifikasjoner er gjennomgått før bestillingen sendes. Det ligger mer informasjon om returordningen på sidene våre.

11. Kan jeg få kjolen skreddersydd?

Ja, klart du kan. Skreddersydde kjoler er det vi kan best. Vi lager kjolen etter mål. Du tar utgangspunkt i vår størrelsesguide og sender oss målene som en merknad i bestillingen din.

12. Hvilken pris er oppgitt i nettbutikken?

Pris oppgitt i nettbutikk er utsalgspris, frakt er ikke inkludert. Gå til siden for frakt for mer informasjon om fraktberegning.

13. Er størrelsene basert på engelske eller amerikanske standarder? Hvilke størrelser skal jeg forholde meg til?

Størrelsene er basert på vår egen standard, og den er forskjellig fra både USA og UK. Du må kontrollere at du bestiller i henhold til våre størrelser. Du kan også bruke guiden vår for å ta profesjonelle mål. Har du spørsmål om størrelser så anbefaler vi at du benytter egne mål. Få tatt dine profesjonelle mål og legg inn eksakte mål i bestillingen.

14. Hvis jeg bestiller standardstørrelse, kan kjolen returneres hvis den ikke passer?.. eller dersom jeg ikke er fornøyd?

Dersom vi har foretatt en feilsending, eller en kjole ikke passer til resten av bestillingen, tar vi ansvar og finner en løsning du vil bli tilfreds med. Ubegrunnet retur aksepteres ikke. Vennligst vær nøye med målingene i henhold til våre anvisninger beskrevet på nettsiden. Vi tilbyr en Størrelse & Farge guide som kan være til hjelp. Hver eneste kjole skreddersys i henhold til dine spesifikasjoner. Våre skreddere vil sy den perfekte kjolen til deg.

15. Hvordan måles en fotsid kjole.

Lengden på en fotsid kjole måles fra halsgropen til gulvet. Målene tas barfot og på brystet – ikke ryggen. Stå oppreist med føttene samlet.

16. Hvorfor aksepteres ikke betalingen – og hva kan jeg gjøre?

1. Har du valgt 3D kredittkortbetaling, se veiledningen for hvordan du aktiviserer autorisasjonskoden ved betaling.

2. Vi har en streng sikkerhetskontroll av internasjonale betalinger. Er korttypen du benytter belastet med høy sikkerhetsrisiko kan betalingen avvises. Avvises betalingen ved første forsøk, prøv igjen – det har sammenheng med sikkerhetsnivået på valgt betalingsmetode. Avvises betalingen fire ganger bør du bytte kort eller betalingsmetode, eventuelt ta kontakt med kundeservice [email protected] snarest for å få assistanse. Sannsynligvis er kortet avvist som „høy-risiko-kort“ av vårt automatiske kontrollsystem.



Flere spørsmål:

Spørsmål: Kan kjolen tilpasses dersom jeg er gravid?

Svar: Ja, men vi anbefaler du tar målene dine en måned før bryllupet – så beregner vi rett størrelse.

 

Spørsmål: Hvis jeg ønsker kjolen kortere, hva skal jeg skrive i merknadsfeltet.

Svar: Reduser målet fra halsgropen til kjolekanten. Vær påpasselig med målingen. Vi foreslår også at hvis du ønsker kjolen kortere så legger du igjen en melding i merknadsfeltet på produktsiden – da er vi sikre på å motta meldingen.

 

Spørsmål: Hvis jeg ønsker å gjøre endringer på kjolen, legge til stropper eller endre ryggstykket – vil det koste mer?

Svar: Ja, ekstra kostnader kan tilkomme dersom du ønsker å få gjort endringer på kjolen.

 

Spørsmål: Hvis jeg bestiller en kjole i standard størrelse, kan den returneres hvis den ikke passer – eller hvis jeg rett og slett ikke liker kjolen.

Svar: Får du feilsendt vare, eller tilsendt en kjole som ikke matcher i en større bestilling, tar vi ansvar for å finne en tilfredsstillende løsning. Ubegrunnet retur aksepteres ikke. Vær nøye med målene i henhold til vårt størrelseskart. Vi tilbyr en Størrelse & Farge guide som kan være til hjelp. Hver eneste kjole skreddersys i henhold til dine spesifikasjoner. Våre skreddere vil sy den perfekte kjolen for deg.

 

Spørsmål: Jeg forsøker å bestille en kjole med knelengde. Når jeg legger inn målene mine får jeg allikevel beskjed om å legge inn mål fra halsgrop til gulv, selv om det ikke er nødvendig. Hvordan kan jeg legge inn bestilling for korte lengder istedenfor lange?

Svar: For korte kjoler vil våre skreddere ta utgangspunkt i de halsgrop-kjolekant-målene du legger inn. Du kan også legge inn halsgrop til gulv mål som vil hjelpe oss å finne rett knelengde. Vi henviser til vår guide for hvordan å foreta profesjonelle mål.

 

Spørsmål: Hei, har dere vanlige butikker jeg kan besøke? Kan kjolen prøves på? Jeg er litt redd for å bestille en kjole online uten å ha mulighet til å prøve den først.

Svar: Beklager, vi har ingen butikklokaler som kan besøkes, vi selger kun på nett. Vi lager kjoler av høy kvalitet i henhold til bildene du finner på nettsiden vår. Du har fordelen av svært konkurransedyktige priser med å kjøpe online. Vennligst kontakt oss så gir vi deg noen profesjonelle anbefalinger.

 

Spørsmål: Kan dere motta bestilling på telefon?

Svar: Vi tar kun imot bestillinger foretatt på våre nettsider. Du kan betale for bestillingen men kredittkort som VISA, MasterCard, Western Union og bankoverføring.

 

Spørsmål: Jeg la inn en bestilling men betalingen min ble ikke akseptert.

Svar: Ingen grunn til bekymring. Logg inn på min side – mine bestillinger. Klikk på bestillingen du trenger hjelp med og spesifiser betalingsproblemene du hadde. Vi svarer deg i løpet av 24 timer og gir deg eventuelt alternative betalingsmetoder.

 

Spørsmål: Hei, hva koster det å få tilsendt kjoler fra dere? Er frakten gratis? På forhånd takk.

Svar: Vi ber om forståelse for at frakten ikke er inkludert. Fraktprisen er vekt, og – destinasjonsavhengig. Prisen varierer også utifra valgt forsendelsesmåte.

 

Spørsmål: Kan jeg endre størrelse og farge på kjolen etter at den er betalt?

Svar: Vi kan gjøre endringer på bestilt størrelse og farge dersom du kontakter oss innen 12 timer etter at betalingen ble akseptert.